Nawyki żywieniowe pomagające schudnąć

Współcześnie istnieje sporo zasad, które pomagają schudnąć. Występuje sporo sprzecznych informacji, które się wykluczają. Wyrobienie sobie odpowiednich nawyków żywieniowych jest kluczem do utrzymania odpowiedniej diety.  Co chwilę można znaleźć jakąś cudowną dietę, która pomoże nam zrzucić zbędne kilogram w kilka tygodni, a przecież nie jest to takie łatwe. Najlepszym sposobem jest wyrobienie sobie nawyków żywnościowych, które dobry sposób na nas wypływają. Często nawet po zjedzeniu posiłku wiemy czy dobrze na nas wpłynął czy czujemy się ciężko.

 

Do najważniejszych nawyków możemy zaliczyć:

 

Jedzenie określonej liczby posiłków

Najbardziej uwielbianą przez wszystkich jest liczba 5 posiłków dziennie, ale nie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie, wszystko zależy od naszego trybu dziennego. Ktoś kto wstaje wcześnie rano i kładzie się późno spać może pozwolić sobie nawet na większą liczbę posiłków, a osoba o odwrotnym trybie może spokojnie tą liczbę zmniejszyć. Tylko indywidualne dopasowanie diety przyniesie najlepsze efekty.

Najważniejsza jest jednak regularność, jedzenie posiłków o odpowiednio dobranej porze przyniesie najlepsze efekty.

 

Sprawdzanie posiłków i przekąsek

Przekąski w znaczącym stopniu mogą się przyczynić do zwiększenia niechcianych kilogramów, często nie są liczone, a są bardzo kaloryczne.

 

Pilnowanie zalecanej ilości wody

Picie zalecanej ilości wody również pomaga w ograniczeniu ilości kilogramów. Przestrzeganie picia zalecanej ilości wody miedzy 2-2,5l (zależnie od aktywności fizycznej) dziennie jest bardzo pomocne oraz dodatkowo oczyszcza organizm.

 

Unikanie alkoholu

Alkohol jest bardzo kaloryczny, oraz np. piwo zmaga apetyty co dodatkowo przekłada się na kilogramy.

 

Unikanie gotowych posiłków

Często gotowe potrawy są bardzo kaloryczne oraz posiadają sporo konserwantów, które blokują wchłanianie się witamin i mogą również wpływać negatywnie na organizm i blokować zrzucenie zbędnych kilogramów. Ma to się równie do jedzenia gotowych posiłków w restauracji czy innych placówkach. Często gotowe posiłki nie posiadają liczby kalorii lub liczba jest przekłamana.

 

Kontrola porcji

Odpowiednie proporcje  posiłków ma kluczowe znaczenie w diecie. Posiłek musi być tak dobrany, aby nie był zbyt obfity oraz taki, po którym nie będziemy czuli głodu. Najczęstszym problemem jest jedzenie zbyt mało co może powodować w dłuższym okresie problemy zdrowotne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *